Domů Aktuálně Napište Kde nás najdete Pojišťovny Galerie Dentální hygiena

pouze pro objednané pacienty

DENTÁLNÍ HYGIENA

Martina Stoll, DiS - dentální hygienistka

Pravidelným navštěvováním zubního lékaře péče o chrup zdaleka nekončí. Pokud chcete mít zdravé zuby, je nutné vědět, jak o ně správně pečovat.

Proč je návštěva dentální hygienistky důležitá?

Hlavním účelem návštěvy je předcházet vzniku onemocnění v dutině ústní. Na povrchu zubů dochází k tvorbě a usazování různých druhů povlaků:

• zubní mikrobiální povlak zvaný plak
  • jeho zmineralizovaná forma zubní kámen
  • pigmenty z barevných nápojů a potravy nebo tabáku

Dlouhodobá přítomnost škodlivého plaku a zubního kamene se významně podílí na vzniku zubního kazu a je hlavní příčinou vzniku zánětu dásní. Chronický zánět dásní vede ke vzniku parodontózy. Jak zubní kaz, tak parodontóza vedou v konečném stadiu ke ztrátě zubů.

Návštěva dentální hygienistky zahrnuje nácvik domácí péče o chrup, seznámení klienta s pomůckami ke správnému čištění zubů, instruktáž a dokonalé odstranění zubního kamene a plaku v dutině ústní.
Mít zdravé zuby a dásně má vliv na zdraví celého těla

Jak návštěva probíhá?

Nejdříve hygienistka od Vás získá informace o vašich zvycích v péči o ústa. Zjistí také, co od ošetření očekáváte. Další fází je vyšetření parodontu (závěsného aparátu zubu, struktur které vaše zuby drží v ústech). Řekne Vám, jaký je stav zdraví vašich úst, a jaká opatření jsou potřebná pro jeho zlepšení. Pak přichází na řadu profesionální čištění zubů. Postup je závislý na stavu úst. Poslední, avšak neméně důležitou částí je naučit klienta správnému postupu při provádění domácí ústní hygieny.

Kolik času ošetření trvá?

Je velice individuální, jak dlouho bude dentální hygiena trvat. Hlavní roli zde hraje, v jakém stavu jsou dásně a paradont. Klient, který chodí pravidelně na dentální hygienu a správně a svědomitě si pečuje o dásně a zuby, může v křesle strávit třeba jen půl hodiny. Pacient, který přijde poprvé a jeho parodont je postižen některým ze zánětlivých onemocnění, může zprvu podstoupit i několik hodinových procedur.

Jak často na ošetření chodit?

Nejčastěji chodí klienti každý půl rok, ale není výjímkou jednou za tři měsíce. Naopak při perfektní hygieně i jednou ročně. Velice záleží na schopnosti pacienta si správně a pravidelně pečovat o zuby a dásně.
Na konkrétních intervalech se hygienistka individuálně domluví s klientem dle jeho potřeb.

Je ošetření bolestivé?

Pokud jsou dásně ve špatném zdravotním stavu, bývají velice často citlivé. Pak je ošetření nepříjemné. Při pravidelných návštěvách a dobré kondici dásní se stává návštěva často i příjemně stráveným časem, kdy děláte něco správného pro své zdraví.